Algemene voorwaarden 

 

Waarom algemene voorwaarden? 

Hondenuitlaatservice Reeshof vindt het belangrijk dat u weet wat u van de uitlaatservice kunt verwachten. In deze voorwaarden staan de afspraken tussen de eigenaar en Hondenuitlaatservice Reeshof. Zo weet u precies waar u aan toe bent en staan u en uw hond geen verrassingen te wachten. Heeft u vragen met betrekking tot de algemene voorwaarden, dan kunt u uiteraard altijd contact opnemen. 

  

Artikel 1 – Definities 

  • Opdrachtnemer: Hondenuitlaatservice Reeshof – KVK-nummer 88952703 
  • Opdrachtgever: Eigenaar van de hond(en) 
  • Opdracht: Het uitlaten van de hond(en) van de opdrachtgever door de opdrachtnemer. 
  • Inschrijfformulier: Overeenkomst tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever, waarbij de opdrachtnemer de hond van de opdrachtgever op de afgesproken dag(en) uitlaat tegen een door de opdrachtgever te betalen prijs. 
  • Hond: Hond(en) van de opdrachtgever welke door de opdrachtnemer uitgelaten worden. 

  

Artikel 2 – Algemeen 

  • Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer. 
  • Opdrachtnemer behoudt zich te allen tijde het recht voor de algemene voorwaarden en de prijsopgaven te veranderen. Opdrachtgever kan bij wijziging van de algemene voorwaarden en prijsopgaven, geen aanspraak meer maken op informatie verstrekt in eerdere uitgaven van deze documenten. 
  • Opdrachtnemer kan te allen tijde een hond weigeren, maar zal hier altijd een verklaring voor hebben. 
  • De hond dient de basis van de gehoorzaamheidscommando’s (“Hier”, “Zit”) te kennen en deze ook te gehoorzamen. Tevens dient de hond sociaal te zijn in de omgang met soortgenoten en mensen. 
  • Loopse teven kunnen circa 3 weken niet mee met de groepswandeling. Het abonnement loopt wel door en Opdrachtnemer kan, desgewenst, de hond een plas rondje geven. In overleg kan een loopse teef ook individueel worden uitgelaten voor door de opdrachtnemer.  
  • De hond dient een normale halsband te dragen op de wandeldag. (Geen slipketting, schokband of blafband) 
  • HUS Reeshof werkt niet met correctiemiddelen zoals; slipketting, schokband, blafband, gentle leader, muilkorf etc. 

  

Artikel 3 – Gezondheid 

  • De hond dient ingeënt te zijn met minimaal de jaarlijkse cocktailenting alsmede inenting tegen kennelhoest. Hiervan dient opdrachtgever een inentingsbewijs te kunnen overleggen. Deze inentingen dienen niet ouder te zijn dan een jaar. Deze inentingen dienen ieder jaar opnieuw te gebeuren. Bewijs van titerbepaling is ook geldig. 
  • De opdrachtgever dient de opdrachtnemer zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen van loopsheid of eventuele ziekten/beperkingen van de hond. Eventueel medicijngebruik en reeds bekende ziekte(n) en/of afwijkingen, dienen vooraf door de opdrachtgever aan de opdrachtnemer kenbaar zijn gemaakt. 
  • De opdrachtgever (indien niet direct bereikbaar) machtigt de opdrachtnemer om, in geval van ongeval, ernstig letsel of ziekte van de hond, op kosten van de opdrachtgever een dierenarts te consulteren. De kosten zijn dan geheel voor rekening van opdrachtgever. Uiteraard wordt opdrachtgever zo spoedig mogelijk ingelicht. 
  • Opdrachtgever verklaart zijn hond preventief te behandelen tegen wormen, vlooien en teken. Dit ter bescherming van uw eigen dier en de andere dieren. 

  

Artikel 4 - Rechten en plichten opdrachtgever 

  • Opdrachtgever is verplicht het inschrijfformulier volledig en naar waarheid in te vullen. 
  • Opdrachtgever verplicht zich ervoor te zorgen dat de hond aanwezig is op de afgesproken dag(en) en tijd(en). Indien de hond niet aanwezig is bij het afhalen worden de kosten van de afgesproken uitlaatbeurt onverminderd in rekening gebracht bij de opdrachtgever. 
  • Het annuleren van een groeps- of individuele wandeling dient minimaal 24 uur van tevoren via email of telefoon te worden doorgegeven aan Opdrachtnemer. Dit houdt in, uiterlijk voor 09:00 ’s ochtends, dienen annuleringen voor de volgende dag te worden doorgegeven. Afmeldingen na deze tijd en op de dag zelf, worden volgens normaal tarief berekend en dus gewoon in rekening gebracht. Op tijd geannuleerde wandelingen kunnen, mits er plaats is, op een ander moment binnen een maand uitgevoerd worden. 
  • Opdrachtgever verplicht zich ervoor te zorgen dat opdrachtnemer toegang heeft tot de plaats waar de hond, waarvoor de overeenkomst is afgesloten, zich bevindt. 
  • Opdrachtgever is ermee bekend dat de hond mogelijk nat of vies terugkomt van een wandeling. De opdrachtnemer zal door middel van handdoeken zo goed mogelijk de hond schoonmaken. Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade aan huis, bijgebouw(en) en/of inboedel van opdrachtgever, aangericht door een natte of vieze hond. Ruimten waar de hond niet mag komen dienen door opdrachtgever te worden afgesloten. 
  • Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat er voldoende water voor de hond aanwezig is. 
  • De hond moet opgenomen zijn in de WA-verzekering van de opdrachtgever. U blijft als eigenaar van uw hond te allen tijde wettelijk aansprakelijk voor door uw hond aangerichte schade aan anderen of aan eigendommen (waaronder honden) van anderen. U dient een WA-verzekering te hebben waarin uw hond is opgenomen. Dit is meestal standaard het geval. 
  • Als er zich een geval voordoet waarbij niet duidelijk te achterhalen is welke hond de aanstichter is worden de kosten verdeeld over alle betrokkenen honden. 

  

Artikel 5 – Rechten en plichten opdrachtnemer 

  • Opdrachtnemer zal de hond altijd met de grootst mogelijke zorg en liefde behandelen. 
  • Opdrachtnemer mag de hond bij groepswandelingen los laten wandelen (los van de lijn), tenzij anders is afgesproken. 
  • Opdrachtgever wordt (indien nodig) door opdrachtnemer op de hoogte gehouden van de gezondheid en het gedrag van de hond ten tijde dat de hond onder toezicht van opdrachtnemer valt. 
  • Opdrachtnemer heeft te allen tijde het recht om wandelingen af te zeggen of te staken, wanneer zij haar taken niet of nauwelijks kan uitvoeren, als gevolg van slechte weersomstandigheden, zoals sneeuw en ijs, ijzel, onweer, extreme regenval, harde wind of warmte of ziekte en onmacht. Dit omdat het te allen tijde veilig moet blijven voor zowel de opdrachtnemer als de hond(en). 
    • Indien een wandeling niet door kan gaan, zullen de kosten van de ongemaakte wandeling niet in rekening worden gebracht. 
    • De opdrachtnemer heeft het recht, indien redelijkerwijs mogelijk, de wandeling alsnog te laten plaatsvinden op een vroeger/later tijdstip op de afgesproken wandeldag. 
    • De opdrachtnemer heeft het recht de wandeling te laten plaatsvinden onder toezicht van een door haar aangewezen, geschikte vervanger. 
  • Opdrachtnemer dient haar vervoersmiddel regelmatig te inspecteren, te reinigen en te desinfecteren. 
  • De sleutel van het huis van opdrachtgever wordt door opdrachtnemer met de grootst mogelijk zorg in bewaring gehouden en wordt alleen gebruikt voor het ophalen en thuisbrengen van de hond. Er zullen geen adresgegevens bij de sleutel worden bewaard, alleen de naam van de hond. Voor extra veiligheid en om misverstanden te voorkomen, dient opdrachtgever ervoor te zorgen dat overige ruimten dan die waar de hond mag komen, alsmede kasten en bergingen zijn afgesloten. 
  • Opdrachtnemer heeft ten alle tijden het recht tot opzegging van een wandelovereenkomst b.v. in geval van onacceptabel gedrag van de hond. 
  • Opdrachtnemer is verplicht om op de afgesproken dagen de hond uit te laten. 
  • Opdrachtnemer kan niet aan de opdrachtovereenkomst gehouden worden in geval van overmacht (bijv. ziekte). De wandeling wordt niet in rekening gebracht en schuift door naar een volgende keer. 
  • Vakanties van de opdrachtgever en van de opdrachtnemer dienen 2 weken van tevoren medegedeeld te worden. Het abonnement loopt voor de opdracht door. Wanneer door één afmelding 2 of meer wandelingen worden gemist, wordt op de gemiste wandelingen 25% korting berekend. 

  

Artikel 6 – Aansprakelijkheidstelling 

  • Opdrachtgever is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door opdrachtnemer of derden, veroorzaakt door de hond. Eventuele kosten van medische zorg en schade aan derden worden op opdrachtgever verhaald. Indien niet duidelijk is welke hond de veroorzaker van de schade is, worden de kosten tussen de opdrachtgevers van de betreffende betrokken honden gedeeld. 
  • Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventuele schade, ziekte, dood, ongewenste dekkingen, aandoeningen of letsel aan de hond, voortvloeiend uit de opdracht, tenzij deze aantoonbaar zijn opgelopen bij de uitvoering van de opdracht en te wijten zijn aan grove schuld of opzet van opdrachtnemer. 
  • Indien door onvoorziene omstandigheden of door overmacht (bijv. calamiteiten, ziekte, autopech, persoonlijke onmisbaarheid) opdrachtnemer niet bij machte is om uitlaatdiensten te verlenen, wordt opdrachtgever hiervan zo spoedig als mogelijk is in kennis gesteld. Eventuele schade als gevolg hiervan kan niet verhaald worden op opdrachtnemer. 
  • Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het weglopen van de hond. Als dit toch gebeurt, zal opdrachtnemer vanzelfsprekend alles in het werk stellen de hond (zo spoedig mogelijk) terug te vinden. 
  • Indien opdrachtnemer aansprakelijk zou kunnen worden gehouden voor enige schade die de opdrachtgever lijdt als gevolg van het niet nakomen van de in de algemene voorwaarden genoemde verplichtingen (uitgezonderd gevallen van overmacht) blijft de schadevergoeding te allen tijde beperkt tot het totaal van het overeengekomen uitlaatbedrag van de overeenkomst. 
  • Opdrachtnemer is nooit aansprakelijk als een dier ziek wordt. 
  • Opdrachtnemer is nooit aansprakelijk als een dier komt te overlijden. 
  • Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan derden. Opdrachtgever dient hiervoor een WA – verzekering te hebben. 
  • Katten en andere dieren zitten thuis en vallen daarmee onder verantwoordelijkheid van opdrachtgever. Opdrachtnemer kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor ontsnappingen of eventuele schade veroorzaakt door de dieren. 
  • De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor beschadiging aan of verloren gaan van meegegeven artikelen als bijvoorbeeld riemen en halsbanden. 

  

Artikel 7 – Betalingen 

  • Alle prijzen weergegeven, zijn inclusief 21% B.T.W. 
  • Opdrachtnemer is verplicht om een prijsopgave/factuur te overhandigen indien gewenst door opdrachtgever. 
  • Het door de opdrachtgever te betalen bedrag dient voor de eerste dag van de opdracht contant te zijn voldaan of te zijn bijgeschreven op het bankrekeningnummer NL74 KNAB 0608 5689 10 ( t.n.v. Hondenuitlaatservice Reeshof ) van opdrachtnemer door middel van een betaalverzoek via whatsapp of zelf overboeken. 
  • Bij een eventueel vervroegde beëindiging van de overeenkomst van de zijde van opdrachtgever is opdrachtnemer gerechtigd om het totale bedrag in rekening te brengen, zonder dat restitutie plaatsvindt. 
  • In geval van te laat betalen door de opdrachtgever is de opdrachtnemer gerechtigd de opdracht op te schorten en alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten vermeerderd met de wettelijke rente vanaf de verzuimdatum aan opdrachtgever in rekening te brengen. 
  • Er vindt geen restitutie van kosten plaats op reeds gekochte pakketten. 
    • Uitzondering op dit artikel is overlijden van de hond. 
    • Restitutie in situaties waarin u machteloos staat, is altijd in overleg. 
  • Bij onvolledig of niet tijdig betalen is opdrachtnemer genoodzaakt administratiekosten in rekening te brengen. Als er niet op tijd betaald is krijgt opdrachtgever binnen 3 dagen een herinneringsmail. 3 tot 7 dagen te laat betalen kost het de opdrachtgever €5 euro administratiekosten. 7 dagen of langer te laat betalen kost het de opdrachtgever €8 euro extra administratiekosten. Opdrachtnemer is niet genoodzaakt diensten uit te voeren zolang er niet vooruit betaald is. 
  • Het kennismakingsgesprek is kosteloos voor de opdrachtgever. 

 

Artikel 8 - Klachten, annulering, opzegging en verzuim 

  • Klachten over de uitvoering van de opdracht dienen door de Opdrachtgever onverwijld aan Opdrachtnemer te worden gemeld. Een klacht schort de betalingsverplichting van Opdrachtgever niet op.  
  • Opdrachtgever heeft op ieder moment het recht om de overeenkomst op te zeggen. Opdrachtnemer hanteert een opzegtermijn van 1 maand. Al betaalde bedragen worden na opzegging niet terugbetaald.  
  • Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien de opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt.  
  • Opdrachtnemer is bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen waardoor het uitvoeren van de opdracht niet meer mogelijk is.  
  • Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om schadevergoeding te vorderen. 


Artikel 9 – Privacyverklaring

  • Voor zover door de Opdrachtnemer persoonsgegevens worden verwerkt, geldt dit artikel. Onder
    persoonsgegevens wordt verstaan: voornaam, achternaam, adres, telefoonnummer, emailadres en
    bankrekeningnummer. Opdrachtnemer is de ‘verantwoordelijke’ en een derde partij de ‘verwerker’
    conform de geldende privacyregelgeving. Bij de eventuele verwerking van persoonsgegevens draagt
    opdrachtnemer de volledige verantwoordelijkheid voor de verwerking en is aansprakelijk voor het
    (gestelde doel van) de verwerking, het gebruik en de inhoud van de persoonsgegevens, de
    verstrekking aan derden, de duur van de opslag van de persoonsgegevens, de wijze van verwerking
    en de ingezette middelen. Opdrachtgever is tegenover opdrachtnemer aansprakelijk zoals in de
    overeenkomst en in de privacywetgeving is bepaald.
  • Opdrachtnemer staat ervoor in dat de persoonsgegevens rechtmatig worden verwerkt en
    bewaard. Persoonsgegevens worden maximaal 2 jaar na het einde van de overeenkomst bewaard,
    tenzij de gegevens langer moeten worden bewaard in het kader van wettelijke verplichtingen.
    Opdrachtnemer zal, op verzoek van de opdrachtgever, verklaren dat de persoonsgegevens zijn
    vernietigd. Verzoeken met betrekking tot het inzien, wijzigen of vernietigen van persoonsgegevens
    worden direct aan opdrachtnemer doorgegeven.
  • Opdrachtnemer en derde partijen spannen zich in om passende technische en organisatorische
    maatregelen te treffen om de persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van
    onrechtmatige verwerking. Derde partij zal de persoonsgegevens uitsluitend verwerken in opdracht
    van opdrachtnemer en in overeenstemming met de instructies van opdrachtnemer, zoals is
    vastgelegd in de verwerkingsovereenkomst. Derde partij voert de verwerking slechts uit in opdracht
    van opdrachtnemer en zal geen persoonsgegevens langer verwerken dan noodzakelijk is voor de
    opdracht. Derde partij is verplicht om eventuele datalekken, waarbij persoonsgegevens betrokken
    zijn waarvoor opdrachtnemer verantwoordelijk is in de zin van de Wet Bescherming
    Persoonsgegevens, binnen 48 uur te melden aan opdrachtnemer. Onder data lek wordt verstaan:
    een inbreuk op de beveiliging tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking, die
    leidt tot de aanzienlijke kans op ernstige nadelige gevolgen dan wel ernstige nadelige gevolgen heeft
    voor de bescherming van persoonsgegevens.
  • Opdrachtnemer en derde partijen verwerken de persoonsgegevens slechts binnen landen van
    de Europese Unie.
  • Alle persoonsgegevens die opdrachtnemer en opdrachtgever uitwisselen vallen onder een
    geheimhoudingsplicht tegenover derden. Partijen zullen alles in het werk stellen om te voorkomen
    dat vertrouwelijke informatie ter kennis of in handen van derden komt. Eén en ander geldt niet
    indien de partij die openbaar maakt aantoont dat bepaalde informatie al publiekelijk bekend is of al
    in zijn bezit was, anders dan door schending van een geheimhoudingsverplichting.
  • Opdrachtnemer bewaart de persoonsgegevens digitaal en beveiligd deze met een wachtwoord.
    Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het periodiek wijzigen van het wachtwoord.
  • Dit privacy-artikel prevaleert bij strijdige bepalingen boven alle overige overeenkomsten met
    opdrachtnemer gesloten, waar het om de verwerking van persoonsgegevens gaat.
  • Foto’s en video’s van de hond(en) welke worden gemaakt tijdens uitvoering van de opdracht
    en/of opvang mogen worden gebruikt voor promotiedoeleinden, tenzij de Opdrachtgever duidelijk
    aan geeft hier niet mee akkoord te zijn. Dit zal dan worden vermeld en ondertekend door beide
    partijen op het intakeformulier.

 

DISCLAIMER 

HUS Reeshof heeft het recht om de algemene voorwaarden en de tarieven elk moment aan te passen. 

Druk- en zetfouten voorbehouden